Pixel Art. Пикселно изкуство. Пикселна графика. Какво е Pixel Art? Примери и как да научим пикселирани пейзажи

Терминът "пикселно изкуство" не е познат на всички, нито е подземен жаргон. Какво е това, което Уикипедия ще помогне да разбере. Основното е да научите това пикселна графика се определя от начина на създаване на картината (пиксел по пиксел), а не от резултатите. Следователно изображенията, получени с помощта на филтри или специални визуализатори, също не са включени в него. В първата част на статията и може би дори поредица от статии, посветени на това изкуство, ще покажа някои от любимите си творби.

Удивителни илюстрации, отлична работа в сянка. (Pixel Art на Polyfonken).

Темата е доста широка. Има вариации на заровете.


Илюстрациите на Род Хънт са много цветни и реалистични. Художникът комбинира векторна графика с пикселно изкуство.


Бразилско-германските блогъри Тиаго, Пи, Джоджо и Мариана се представят като приятни смеещи се пикселни герои.

Тази картина е нарисувана от Хуан Мануел Дапорта само с MS Paint! Работата отне 8 месеца. Впечатляващо.

Пикселите живеят и извън компютърните екрани. Удивително е колко добре се разбират сюжетите на пикселираните картини.

Космически войни в стила на Super Robot Wars. В света на пикселното изкуство Роберсън има свой уникален стил.


Градът на лудите кукли. Въпреки че илюстрацията е нарисувана във вектор, тя все още изглежда като пикселно изкуство. Интересна работа.

Тази посока на пикселното изкуство ме интересува особено. Тези картини не се рисуват на екрана, а върху платно с акрилни бои. Този шедьовър е направен от Ашли Андерсън.

Пикселните градове са отделна голяма тема. Тук обикновено има много подробности и сюжетни линии. Тази снимка има крайбрежна алея и цветни топки и суши бар и дори протестиращи.

Пикселно изкуство (написано без тире) или пикселна графика - посоката на дигиталното изкуство, която се състои в създаване на изображения на ниво пиксел (т.е. минималната логическа единица, от която се състои изображението). Не всички растерни изображения са пикселни изображения, въпреки че всички се състоят от пиксели. Защо? Защото в крайна сметка понятието пикселно изкуство обхваща не толкова резултата, колкото процеса на създаване на илюстрация. Пиксел по пиксел и точно това. Ако направите цифрова снимка, намалете я много (така че да се виждат пикселите) и заявете, че сте я нарисували от нулата - това би било истински фалшификат. Въпреки че със сигурност ще има наивни простаци, които ще ви похвалят за вашата упорита работа.

Сега не е известно кога точно се е родила тази техника, корените се губят някъде в началото на 70-те години. Техниката на композиране на изображения от малки елементи обаче датира от много по-древни форми на изкуството, като мозайка, кръстосани шевове, тъкане на килими и мъниста. Същата фраза „пикселно изкуство“ като дефиниция на пикселното изкуство е използвана за първи път в статия на Адел Голдбърг и Робърт Флегал в списание Communications of ACM (декември 1982 г.).

Pixel art получи най-широкото приложение в компютърните игри, което не е изненадващо - позволява ви да създавате изображения, които са неизискващи към ресурсите и в същото време изглеждат наистина красиви (като същевременно отнема много време на художника и изисква определени умения, и следователно предполагаща добра заплата) ... Разцветът, най-високата точка в развитието, официално се нарича видео игри на конзоли от 2-ро и 3-то поколение (началото на 90-те години). По-нататъшен напредък в технологиите, появата на първи 8-битов цвят, а след това True Color, разработването на триизмерна графика - всичко това с течение на времето изтласква пикселното изкуство към втория и третия план и тогава изглежда, че пикселното изкуство е дошло до край.

Колкото и да е странно, но именно г-н Научен и технологичен прогрес прокара пикселната графика на последните позиции в средата на 90-те години и по-късно я върна в играта - показвайки света на мобилни устройства под формата на мобилни телефони и PDA. В края на краищата, колкото и полезно да е новомодно устройство, вие и аз знаем, че ако дори не можете да играете пасианс на него, това е безполезно. А там, където има екран с ниска разделителна способност, има пикселно изкуство. Както се казва, добре дошли обратно.

Разбира се, различни ретроградно настроени елементи изиграха своята роля за връщането на пикселното изкуство, като обичаха да съжаляват добрите стари игри от детството, като същевременно казваха: „О, те не правят това сега“; естети, които са способни да оценят красотата на пикселното изкуство, и независими разработчици, които не възприемат съвременната графична красота (а понякога, макар и рядко, просто не могат да ги внедрят в собствените си проекти), поради което извайват пикселно изкуство. Но нека все още не отстъпваме чисто търговски проекти - приложения за мобилни устройства, реклама и уеб дизайн.Така че сега пикселното изкуство, както се казва, е широко разпространено в тесните кръгове и си е спечелило някакъв статут на изкуство „не за всички“ ... И това въпреки факта, че за обикновен неспециалист е изключително достъпен, защото за да работите в тази техника е достатъчно да имате под ръка компютър и прост графичен редактор! (способността да рисувате, между другото, също не боли) Достатъчно думи, стига до точката!

2. Инструменти.

Какво ви е необходимо, за да създадете пикселно изкуство? Както беше казано по-горе, компютърът и всеки графичен редактор, способни да работят на ниво пиксел, са достатъчни. Можете да рисувате навсякъде, дори на Game Boy, дори на Nintendo DS или дори в Microsoft Paint (друг е въпросът, че рисуването в последния е изключително неудобно). Има много много редактори на растерни изображения, много от тях са безплатни и достатъчно функционални, за да може всеки сам да вземе решение за софтуера.

Рисувам в Adobe Photoshop, защото е удобно и защото дълго време. Няма да лъжа и да казвам, разклащайки фалшивата си челюст, че „Спомням си, че Photoshop беше все още много малък, беше на Macintosh и беше номер 1.0“ Това не беше така. Но си спомням Photoshop 4.0 (и също на Mac). Затова за мен въпросът за избора никога не е бил. И така не, не, но ще дам препоръки по отношение на Photoshop, особено там, където неговите възможности ще помогнат за значително опростяване на творчеството.

Така че, имате нужда от всеки графичен редактор, който ви позволява да рисувате с инструмент в един квадратен пиксел (пикселите също могат да бъдат не квадратни, например кръгли, но те не представляват интерес за нас в момента). Ако вашият редактор поддържа някакъв набор от цветове, чудесно. Ако това също ви позволява да запазвате файлове, това е страхотно. Също така би било хубаво да можете да работите със слоеве, тъй като работейки върху доста сложна картина, е по-удобно да разлагате нейните елементи на различни слоеве, но като цяло това е въпрос на навик и удобство.

Да започваме? Сигурно ли чакате списък с някои тайни техники, препоръки, които ще ви научат как да рисувате пикселно изкуство? И истината е, че всъщност нищо подобно. Единственият начин да научите как да рисувате пикселно изкуство е да нарисувате себе си, да опитате, да опитате, да не се страхувате и да експериментирате. Не се колебайте да повтаряте работата на други хора, не се страхувайте да изглеждате неоригинално (просто не поддавайте чуждото на ваше, хехе). Внимателно и внимателно анализирайте работата на майстори (не моята) и рисувайте, рисувайте, рисувайте. Няколко полезни връзки ви очакват в края на статията.

3. Общи принципи.

И все пак има няколко общи принципа, които не боли да знаете. Наистина са малко, аз ги наричам „принципи“, а не закони, защото те са по-скоро съветни по характер. В крайна сметка, ако успеете да нарисувате брилянтна пикселна картина, заобикаляйки всички правила - кой се интересува от тях?

Най-основният принцип може да бъде формулиран по следния начин: минималната единица на изображението е пиксел и ако е възможно, всички елементи на композицията трябва да са пропорционални на него. Ще разгадая: всичко, което нарисувате, се състои от пиксели и пикселът трябва да бъде четим във всичко. Това не означава, че в картината изобщо не може да има елементи, например 2x2 пиксела или 3x3. Но все пак е за предпочитане да се изгради изображение от отделни пиксели.

Щрихът и като цяло всички линии на чертежа трябва да са с дебелина един пиксел (с редки изключения).

Не предполагам, че това е грешно. Но все още не е много красиво. И за да го направим красив, нека запомним още едно правило: теглене без извивки, кръгло гладко... Има такова нещо като извивки - фрагменти, които се открояват от общия ред, придават на линиите неравен, назъбен вид (в англоговорящата среда на пикселни художници те се наричат \u200b\u200bджаги):

Фрактурите лишават рисунката от нейната естествена гладкост и красота. И ако фрагменти 3, 4 и 5 са \u200b\u200bочевидни и могат лесно да бъдат коригирани, ситуацията с другите е по-сложна - там дължината на едно отделно парче във веригата е прекъсната, изглеждаше дреболия, но забележима дреболия. Необходима е малко практика, за да се научите да виждате такива места и да ги избягвате. Kink 1 е изхвърлен от линията, защото е един пиксел - докато в областта, където е износен, линията се състои от 2-пикселни сегменти. За да се отърва от него, смекчих влизането на кривата в завоя, като разширих горния сегмент до 3 пиксела и пречертах цялата линия в сегменти от 2 пиксела. Завивките 2 и 6 са идентични помежду си - те вече са фрагменти с дължина 2 пиксела в областите, изградени от единични пиксели.

Прост набор от примери за наклонени линии, които могат да бъдат намерени в почти всеки урок за пикселни изкуства (моят не е изключение), ще помогне да се избегнат подобни пречупвания при рисуване:

Както можете да видите, права линия се състои от сегменти със същата дължина, изместени, тъй като е изтеглена от един пиксел - това е единственият начин да се постигне ефектът на линейност. Най-често срещаните строителни методи с дължина на сегмента 1, 2 и 4 пиксела (има и други, но представените опции трябва да са достатъчни за реализиране на почти всяка художествена идея). От тези три, най-популярните могат да бъдат уверено наречени дължината на сегмент от 2 пиксела: нарисувайте сегмент, преместете писалката с 1 пиксел, нарисувайте друг сегмент, преместете писалката с 1 пиксел, нарисувайте друг сегмент:

Не е трудно, нали? Нужен е само навик. Възможността за изчертаване на наклонени линии на стъпки от 2 пиксела ще помогне в изометрията, така че ще се спрем на нея по-подробно следващия път. Като цяло правите линии са страхотни - но само докато възникне задачата да нарисувате нещо чудотворно. Тук се нуждаем от криви и много различни криви. И ние приемаме просто правило за закръгляване на криви линии: дължината на кривите елементи трябва да намалява / увеличава постепенно.

Изходът от права линия към закръгляването се извършва гладко, маркирах дължината на всеки сегмент: 5 пиксела, 3, 2, 2, 1, 1, отново 2 (вече вертикално), 3, 5 и така нататък. Вашият случай няма непременно да използва същата последователност, всичко зависи от гладкостта, която се изисква. Друг пример за закръгляване:

Отново избягвайте пречупванията, които развалят картината. Ако има желание да проверите придобития материал, тук имам скин за Winamp, нарисуван от неизвестен автор, празно:

В картината има груби грешки и се получават просто неуспешни филета и прегъвания - опитайте се да коригирате картината въз основа на това, което вече знаете. Това е всичко с линиите, предлагам да нарисувам малко. И не се обърквайте от простотата на примерите, можете да се научите да рисувате само чрез рисуване - дори такива прости неща.

4.1. Рисуваме бутилка с жива вода.

1. Формата на обекта, докато можете да използвате цвят.

2. Червена течност.

3. Променете цвета на стъклото на син, добавете сенчести зони вътре в мехурчето и светло място на предполагаемата повърхност на течността.

4. Добавете бели акценти върху балончето и тъмночервена сянка с широчина 1 пиксел върху зоните на течността, граничещи със стените на балончето. Изглежда добре, а?

5. Начертайте бутилка със синя течност по същия начин - тук е същият цвят на стъклото, плюс три нюанса на синьо за течността.

4.2. Рисуваме диня.

Нека нарисуваме кръг и полукръг - това ще бъдат диня и изрязан резен.

2. Нека маркираме разреза върху самата диня, а върху филийката - границата между кората и пулпата.

3. Попълнете. Цветове от палитрата, средно зелено е цветът на кората, средно червено е цветът на плътта.

4. Нека маркираме преходната област от кората към пулпата.

5. Леки ивици върху динята (накрая тя прилича на себе си). И разбира се - семена! Ако пресечете диня с хлебарки, те ще се разпръснат сами.

6. Припомняме. Използваме бледорозов цвят, за да обозначим акцентите върху семената в дадена секция и, като разположим пикселите в шахматна дъска, постигаме от изрязания парче определено подобие на обем (методът се нарича дитер, повече за това по-късно) . Използваме тъмночервен нюанс, за да посочим сенчести места в среза на динята, а тъмнозелен (отново пиксели в шахматна дъска), за да придадем обем на самата диня.

5. Дитериране.

Дитерирането или смесването е техника на смесване по определено подреден (не винаги) начин на пиксели в две гранични области с различни цветове. Най-простият, най-често срещаният и ефективен начин е да редувате пиксели в шахматна дъска:

Техниката се ражда благодарение на (или по-скоро противоречащо на) техническите ограничения - на платформи с ограничени палитри дизерите позволяват чрез смесване на пиксели от два различни цвята да се получи трети, който липсва в палитрата:

Сега, в ерата на безкрайните технически възможности, мнозина казват, че необходимостта от отслабване е изчезнала сама по себе си. Използването му разумно обаче може да придаде на вашето произведение на изкуството онзи отличителен ретро вид, който ще бъде разпознат от всички фенове на старите видеоигри. Аз лично обичам да използвам дитеринг. Не го знам много добре, въпреки това го обичам.

Още две опции за дитериране:

Какво трябва да знаете за дитера, за да можете да го използвате. Минималната ширина на зоната за смесване трябва да бъде поне 2 пиксела (същите тези пулове). Повече е възможно. По-малко е по-добре да не се прави.

По-долу е даден пример за неуспешен дитър. Въпреки факта, че подобна техника често може да се намери на спрайтове от видеоигри, трябва да знаете, че телевизионният екран значително изглажда изображението и такъв гребен, дори в движение, не е фиксиран с окото:

Е, стига теория. Предлагам да практикуваме малко повече.

Pixel art може да бъде нарисуван във всяка програма за работа с растерни графики, това е въпрос на лични предпочитания и опит (както и финансови възможности, разбира се). Някой използва най-простия Paint, аз го правя във Photoshop - защото, първо, аз работя в него отдавна, и второ, там ми е по-удобно. Някак си реших да пробвам безплатния Paint.NET, не ми хареса - все едно с кола, която разпознава чужда кола с автоматична скоростна кутия в Запорожец едва ли ще седне. Работодателят ми предоставя лицензиран софтуер, така че съвестта ми е чиста пред корпорацията на Adobe ... Въпреки че цените на техните програми са невъобразими и те горят в ада заради това.

1. Подготовка за работа.

Създайте нов документ с всякакви настройки (нека бъде 60 пиксела широк, 100 пиксела висок). Основният инструмент на пикселния художник е молив ( Инструмент за молив, извикано от клавишната комбинация Б.). Ако четка (и икона на четка) е активирана в лентата с инструменти, задръжте курсора на мишката върху нея, натиснете и задръжте LMB - ще се появи малко падащо меню, в което трябва да изберете молив. Задайте размера на писалката на 1 пиксел (в горния панел вляво, падащото меню Четка):

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Още някои полезни комбинации. " Ctrl + "И" Ctrl - "увеличава и намалява. Също така е полезно да знаете, че натискането Ctrl и "(кавички-коледни елхи, или руски ключ" Е") Активира и деактивира мрежата, което помага много при рисуването на пикселни изображения. Стъпката на мрежата също трябва да се коригира за вас, по-удобно е за някого, когато е 1 пиксел, аз съм свикнал ширината на клетката да е 2 пиксела. Натиснете Ctrl + K (или отидете на редактиране->Предпочитания), отидете на точка Ръководства, решетка и резени и инсталирайте Решетка на всеки 1 пиксел (Повтарям, по-удобно ми е 2).

2. Рисуване.

Накрая започваме да рисуваме. Защо да създадете нов слой ( Ctrl + Shift + N), превключете на черен цвят на писалката (натискане д задава цветовете по подразбиране, черно и бяло) и нарисувайте главата на героя, в моя случай това е симетрична елипса като тази:

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.


Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Долната и горната му основа са с дължина 10 пиксела, след това има сегменти от 4 пиксела, три, три, един, един и вертикална линия с височина 4 пиксела. Правите линии във Photoshop са удобни за рисуване със затегнати ShiftВъпреки че мащабът на изображението в пикселното изкуство е минимален, тази техника понякога спестява много време. Ако сте сгрешили и сте изтеглили твърде много, качили сте се някъде - не се притеснявайте, преминете към инструмента за изтриване ( Ластик същоl или " Е») И изтрийте ненужното. Да, не забравяйте да зададете и гумичката на размер 1 писалка, така че да изтрива пиксел по пиксел и режим на молив ( Режим: молив), в противен случай няма да изтрие необходимото. Превръщайки се обратно към молив, нека ви напомня, чрез „ Б.»

Като цяло тази елипса не се рисува стриктно според правилата на пикселното изкуство, но художественият дизайн го изисква. Тъй като това е бъдеща глава, очите, носът, устата ще бъдат разположени върху него - достатъчно подробности, които в крайна сметка ще привлекат вниманието на зрителя върху себе си и ще обезсърчат желанието да попитат защо главата е толкова неправилна.

Продължавайки да рисувате, добавете нос, антени и уста:

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Сега очите:

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Моля, обърнете внимание, че при такъв малък мащаб очите не трябва да са кръгли - в моя случай това са квадрати със странична дължина 5 пиксела, за които ъгълните точки не са изчертани. Когато се върнете към първоначалната скала, те ще изглеждат доста кръгли, плюс впечатлението за сферичност може да се засили с помощта на сенки (повече за това по-късно, вижте третия раздел на урока). Междувременно леко ще коригирам формата на главата, като избърша няколко пиксела на едно място и ги нарисувам на друго:

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Рисуваме вежди (нищо, че те висят във въздуха - имам такъв стил) и имитираме гънки в ъглите на устата, правейки усмивката по-изразителна:

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Все още ъглите не изглеждат много добре, едно от правилата на пикселното изкуство гласи, че всеки пиксел на щрих и елементи може да докосне не повече от два съседни пиксела. Но ако внимателно проучите спрайтовете от игрите от края на 80-те - началото на 90-те, тази грешка може да се намери там доста често. Заключение - ако не, но наистина искате, тогава можете. Тази подробност може да бъде възпроизведена по-късно по време на запълването с помощта на сенки, така че засега ще рисуваме по-нататък. Торс:

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Засега игнорирайте глезените, изглежда неудобно, ще поправим това, когато попълним. Малка корекция: добавете колан и гънки в областта на слабините, а също така изберете коленните стави (използвайки малки фрагменти от 2 пиксела, изпъкнали от линията на крака):

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

3. Попълнете.

За всеки елемент от героя засега ще са достатъчни три цвята - основният цвят на запълване, цвета на сенките и цвета на щриха. Като цяло има много съвети по теория на цветовете в пикселното изкуство, в началния етап не се колебайте да шпионирате работата на майсторите и да анализирате как те избират цветовете. Ходът на всеки елемент, разбира се, може да остане черен, но в този случай елементите със сигурност ще се слеят, предпочитам да използвам независими цветове, които са близки до основния цвят на елемента, но с ниска наситеност. Най-удобно е да нарисувате малка палитра някъде близо до вашия герой и след това да вземете цветове от нея, като използвате инструмента за пипета ( Eyedropper Tool, I):

След като избрахме желания цвят, активираме инструмента "кофа" ( Кофа за боя, G). Също така, не забравяйте да деактивирате функцията Anti-alias в настройките, имаме нужда от запълването, за да работи ясно в рамките на очертаните контури и да не излиза извън тях:

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.


Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Попълваме характера си, който не можем да попълним - рисуваме на ръка с молив.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Обърнете внимание на глезените - тъй като тези области са с дебелина само 2 пиксела, трябваше да се откажа от удара от двете страни и го нарисувах само от предвидената сянка, оставяйки основната цветна линия с дебелина 1 пиксел. Също така имайте предвид, че оставих веждите черни, въпреки че всъщност няма значение.

Photoshop има удобен избор по цвят ( Изберете-\u003e Цветова гамакато мушкаме с капкомер в желания цвят, ще получим селекция от всички зони от един и същи цвят и възможността за тяхното незабавно запълване, но за това ви трябват елементите на вашия герой да са на различни слоеве, така че засега ние ще счете тази функция за полезна за напреднали потребители на Photoshop):

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.


Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

4. Сянка и замъгляване.

Сега изберете цветовете на сянката и, превключвайки към молива ( Б.) внимателно подредете местата на сенките. В моя случай източникът на светлина е някъде вляво и отгоре, пред героя - следователно, маркираме десните страни със сянка с акцент върху дъното. Лицето ще стане най-богатото в сянка, тъй като има много малки елементи, които се открояват релефно с помощта на сенки, от една страна, а от друга самите те хвърлят сянка (очи, нос, лицеви гънки):

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Сянката е много мощен визуален носител, добре маркираната сянка ще има благоприятен ефект върху външния вид на героя - и върху впечатлението, което ще има върху зрителя. В пикселното изкуство един единствен пиксел, който е сгрешен, може да съсипе цялата работа, като в същото време привидно такива незначителни корекции могат да направят изображението много по-хубаво.

Що се отнася до разклащанеНо в изображение с такива миниатюрни размери според мен е напълно излишно. Самият метод се състои в "смесване" на два съседни цвята, което се постига чрез подреждане на пикселите на стъпки. Въпреки това, за да дам представа за техниката, все пак ще въведа малки зони за смесване, на панталоните, на ризата и малко на лицето:

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Пикселно изкуство за начинаещи. | Въведение.

Като цяло, както виждате, няма нищо особено сложно. Пикселно изкуство толкова привлекателно е, че след като усвои някои от моделите, всеки може сам да рисува добре - само като внимателно изучава работата на майсторите. Въпреки че да, някои познания по основите на рисуването и теорията на цветовете все още не навредят. Направи го!

Разхождайки се сутрин в интернет, исках да напиша публикация за Pixel Art, в търсене на материал намерих тези две статии.

Още през 20-ти век компютърните игри се превърнаха в широка област на приложение на пикселните графики, особено през 90-те. С развитието на 3D графиката пикселното изкуство започва да намалява, но след това се възстановява благодарение на развитието на уеб дизайна, появата на мобилни телефони и мобилни приложения.

Pixel art е специална техника за създаване на изображение в цифров вид, изпълнявано в растерни графични редактори, при което художникът работи с най-малката единица от растерното цифрово изображение - пиксел. Такова изображение се характеризира с малка резолюция, при която всеки пиксел се вижда ясно. Пикселното изкуство се изпълнява дълго и старателно, в зависимост от сложността на картината - пиксел по пиксел.

Основни правила на пикселното изкуство

Най-важната част от пикселното изкуство е така нареченото линейно изкуство - с други думи, неговите очертания. Пикселното изкуство се прави с помощта на линии - прави и извити.

Прави линии

Правилото за рисуване на линии в пикселното изкуство е, че те трябва да се състоят от сегменти от линии, които са изместени настрани с един пиксел по време на рисуването. Избягвайте основната грешка, която правят амбициозните художници на пикселни изкуства: пикселите не трябва да се докосват един друг под прав ъгъл.

В случай на прави линии, можете да улесните себе си, като използвате един от добре познатите модели на наклонени прави линии:

Както можете да видите от фигурата, всички прави линии, показани на нея, се състоят от еднакви пикселни сегменти, изместени встрани на разстояние от един пиксел, а най-популярните са сегменти от един, два и четири пиксела. Такива прости прави линии в пикселното изкуство се наричат \u200b\u200b„идеални“.

Правите линии могат да имат различен модел, например можете да редувате сегменти от два пиксела с сегмент от един, но такива линии няма да изглеждат толкова красиви, особено при уголемяване на изображението, въпреки че не нарушават правилата на пикселното изкуство.

Извити линии

Правите линии са по-лесни за рисуване, тъй като избягват изкривяване, което не е така при кривите линии. Конструкцията им е по-трудна, но кривите линии трябва да се рисуват много по-често, отколкото правите.

В допълнение към същата забрана за образуване на прави ъгли от пиксели, при изчертаване на криви линии е необходимо да се помни естеството на тяхното изместване. Дължината на пикселните сегменти трябва да се променя равномерно, постепенно - плавно да се увеличава и също толкова плавно да спада. Графиките на пиксели не позволяват пречупвания.

Едва ли ще успеете да нарисувате перфектна извита линия с едно движение на ръката си, без да нарушите някое от правилата, така че можете да прибегнете до два метода: да изпълнявате линии, като рисувате един пиксел след друг, или да изчертавате редовна крива и след това да коригирате го чрез премахване на излишните пиксели от готов "кадър".

Дитеринг

В пикселното изкуство има такова нещо като дитеринг. Това е специфичен начин за смесване на пиксели с различни цветове, за да се създаде ефект на цветен преход.

Най-популярната техника на дитериране е разпределените пиксели:

Този метод дължи външния си вид на техническите ограничения в цветовите палитри, тъй като за да се получи, например, лилав цвят, е необходимо да се нарисуват червени и сини пиксели в шахматна дъска:

Впоследствие дитерирането често се използва за предаване на обем поради светлина и сянка в изображенията:

За да работи добре пикселното изкуство, зоната за смесване на цветовете трябва да бъде широка най-малко два пиксела.

Софтуер за пиксел арт

За да овладеете създаването на изкуство по пикселизиран начин, можете да използвате всеки графичен редактор, който поддържа този тип рисуване. Всички художници работят с различни програми въз основа на техните предпочитания.

Много хора и до днес предпочитат да рисуват с пиксели в добре познатата стандартна програма на операционната система Windows - Microsoft Paint. Тази програма е наистина лесна за научаване, но това е и нейният недостатък - тя е доста примитивна, например, не поддържа работа със слоеве и тяхната прозрачност.

Друга лесна за използване програма за пикселни изкуства, чиято демо версия може да бъде намерена безплатно в Интернет, е GraphicsGale. Недостатъкът на програмата е може би това, че тя не поддържа запазване на пикселно изкуство във формат .gif.

Потребителите на Mac могат да изпробват безплатната програма Pixen. А потребителите на операционната система Linux трябва да тестват програмите GrafX2 и JDraw за себе си.

И, разбира се, чудесна възможност за създаване на пикселно изкуство е Adobe Photoshop, който има широк набор от функционалности, позволява ви да работите със слоеве, поддържа прозрачност и осигурява лесна работа с палитрата. С помощта на тази програма ще разгледаме прости примери за това как да нарисуваме пикселно изкуство сами.

Как да нарисувате пикселно изкуство във Photoshop

Както при традиционните изобразителни изкуства, формата, сянката и светлината са много важни в пикселното изкуство, така че преди да научите как да рисувате пикселно изкуство, направете си труда да се запознаете с основите на рисуването - практикувайте рисуване с молив върху хартия.

Рисунка "Балон"

Нека започнем с най-простото нещо - нека нарисуваме обикновен балон. Създайте нов файл в Photoshop със 72 dpi. Няма смисъл да задавате големи размери на изображението - това е пикселно изкуство. Изберете четка, твърда и непрозрачна, задайте размера на 1 пиксел.

Начертайте малка полу-дъгова крива отляво надясно, отдолу нагоре. Не забравяйте за правилата на пикселното изкуство: запазете същите пропорции на сегментите, преместете ги настрани с пиксел, без да оставяте изкривявания или прави ъгли. След това огледайте тази дъга, като нарисувате горната част на топката.

Начертайте дъното на топката и конеца, като използвате същия принцип. Напълнете балона с червено с помощта на инструмента Paint Bucket. Сега остава да добавим обем - нашата топка изглежда твърде плоска. Начертайте тъмночервена ивица от долната дясна страна на балона и след това изсъхнете. В горния ляв ъгъл на балона нарисувайте подчертаване с бели пиксели.

Виждате колко е лесно - топката е готова!

Рисунка "Робот"

Сега нека се опитаме да нарисуваме картина по традиционния начин и едва след това да почистим онези пиксели, които нарушават правилата на пикселното изкуство.

Отваряне на нов документ, като се прави груба скица на бъдещия робот:

Сега можете да почистите всичко, което ви попречи, и да нарисувате пикселите, където е необходимо:

По същия начин нарисувайте долната част на робота. Не пропускайте възможността да нарисувате „перфектни“ прави линии на правилните места.

Детайлирайте тялото на робота. Много опитни художници съветват, преди да започнете да си подготвяте палитра - набор от цветове, които ще използвате, когато създавате работата си в пикселизиран начин. Това дава възможност за най-голяма цялост на изображението. Създайте палитра върху свободна зона от работната зона на Photoshop - например под формата на квадратчета или цветни петна. Впоследствие, за да изберете желания цвят, щракнете върху него с инструмента Eyedropper.

Можете да започнете да запълвате контурите. "Боядисвайте" основния цвят върху корпуса на робота. Имаме този цвят - лавандулово синьо.

Променете цвета на контура - напълнете го с тъмно синьо. Решете къде е източникът на светлина във вашия чертеж. Имаме го разположен някъде отгоре и вдясно пред робота. Нека нарисуваме гърдите на нашия герой, като добавим обем:

От дясната страна маркирайте най-дълбоката сянка на картината, минаваща по контура на тялото. От тази сянка, от краищата до центъра, нарисувайте по-светла сянка, която изчезва в предвидените области на източника на светлина:

Добавете акценти към робота във всички области, които трябва да отразяват светлината:

Придайте на краката на робота цилиндричен вид със сянка и светлина. По същия начин направете дупки от кръговете на гърдите на робота:

Сега нека подобрим картината, като добавим елемента на пикселното изкуство, който обсъдихме по-рано - зачервяване на сенчестите области на тялото.

Дизерингът може да бъде избегнат както на акцентите, така и на краката - те вече са твърде малки. Използвайте тъмни и светли пиксели, за да изобразите ред нитове на главата на робота вместо зъби и добавете забавна антена. Струваше ни се, че ръката на робота е нарисувана не особено добре - ако сте изправени пред същия проблем, изрежете обекта във Photoshop и го преместете надолу.

Това е всичко - нашият забавен пикселен робот е готов!

И с помощта на това видео ще научите как да направите пикселна анимация в Photoshop:


Вземете го за себе си, кажете на приятелите си!

Прочетете и на нашия уебсайт:

Покажи повече

Pixel Art (Pixel Art) - преведено от английски като пикселно изкуство. Пикселът от своя страна е най-малкият графичен елемент на цифровото изображение.

Така че Pixel Art буквално означава изкуството да рисуваш с пиксели.

За по-голяма яснота, нека видим този пример:

Owlboy (пикселна арт игра)

Ето как изглеждат игрите с графики Pixel Art.

Много често подобни графики се използват в независими игри, защото имат много разпознаваем стил на компютърна игра.

Pixel Art обаче не е само графика, спрайтове и картинки за игри, това е цяла посока на дигиталното и графичното изкуство.

С помощта на пикселно изкуство се рисуват красиви снимки:


Не бъркайте този ретро графичен стил с нищо.

Някои снимки в този стил са напълно достойни за провеждане на вашия работен плот.


Има и много готини художници, които работят в този стил.

Погледнете тази снимка. Всеки пиксел тук беше нарисуван отделно и ръчно. Това е като да сгънете мозайка, както преди, и сега го правят.

Ако увеличим тази снимка, можем да видим как всичко се прави отблизо:

Уникалният стил на пикселното изкуство е, че има доста остри цветови преходи и няма изглаждане. Например, нека да вземем друга работа в цифровата графика от доста средно ниво, проверете тази. рисунка на момиче с очила (18+) в блога www.econdude.pw.

Това е чертеж с компютърна мишка в програмата SAI2.0.

Ако обаче увеличите тази снимка, ще видите сглаждане:

Няма ясни преходи на цветове и нюанси, но в пикселното изкуство преходите са ясни.

Вижте например как можете да правите преходи между цветовете в пикселното изкуство:

Това е приблизително изображение, ако го погледнете отдалеч с висока разделителна способност, цветният преход ще бъде доста плавен, но тук можете да видите яснотата и систематичността на стила.

Ето още един пример, това е доста класическа рисунка на пикел:

http://www.gamer.ru/everything/pixel-art-dlya-nachinayuschih

Когато се увеличи, снимките не изглеждат много красиви, но ако погледнете пикселното изкуство от разстояние, с висока разделителна способност, може да изглежда прекрасно.

Можете ли да си представите каква страхотна работа вършат такива художници?

Понякога казват, че Pixel Art се прави, тъй като е по-евтино, казват те, независимите разработчици просто нямат ресурси за създаване на модерни 3D графики, така че използват най-простото, за което могат да се сетят, рисувайки основно графични редактори пиксели.

Всеки, който е нарисувал поне нещо в стила на Pixel Art, ще ви каже, че това е почти най-скъпият графичен стил по отношение на ресурсите (на първо място времето).

Анимацията на Pixel Art е адска работа.

http://www.dinofarmgames.com/a-pixel-artist-renounces-pixel-art/

Следователно все още трябва да се докаже, че Pixel Art е „мързелив стил“, дори бих казал, че напротив, това не е най-мързеливият графичен стил.

Всеки обаче може да се научи да рисува нещо просто в стила на Pixel Art и не се нуждаете от специални програми, достатъчен е прост графичен редактор.

Ако искате да научите как да рисувате в този стил, вие, както във всеки друг случай, се нуждаете от много практика и можете да започнете, например, със статии за Хабре: Курс по пикселно изкуство

Там ще намерите и основните принципи на пикселното изкуство.

Ето един пример за това как да нарисувате пикселно изкуство (ускорено видео - скоростно рисуване) на ниво начинаещи, можете да научите как да рисувате само за седмица:


Pixelart :: рисуване на космически кораб

Понякога в този стил правят някои напълно луди рисунки, дори не мога да повярвам, че е нарисуван от човек и искам да знам колко време е отделено за него. Пример:


https://www.youtube.com/watch?v\u003dvChMzRnw-Hc

Вижте тази снимка на Сара Кариган от StarCraft? Какво е според вас и как се прави?

Това е човек, построен от блокове в игра на Minecraft, работата отне 23 седмици.

В близък план можете да видите, че всичко това са отделни блокове.

Формално това вече не е пикселно изкуство, а дори „изкуство на майнкрафт блок“, но същността на стила остава същата и това е най-голямата рисунка на пикселни изкуства и световен рекорд, според автора.

Всъщност, ако разглобите която и да е снимка или картина в мащаб, очевидно е, че тя също се състои от пиксели, както всяко изображение като цяло. Но цялата разлика е, че пикселното изкуство се създава ръчно за всеки пиксел.

Друг пример, художници и аниматори Пол Робъртсън и Иван Диксън създадоха това:


СИМПСОНИ ПИКСЕЛИ

Чувства се като гигантска работа и дори с използването на някои допълнителни инструменти (има филтри, които превръщат снимките в пикселно изкуство) ще отнеме много време.

Лично аз мисля, че снимките на Pixel Art са най-истинското съвременно изкуство в най-добрия смисъл на думата.

Всяка снимка на Pixel Art има много ясна стойност и можете да я видите, да я почувствате.

Това може да бъде оценено дори от човек, който не разбира това добре.

За съжаление обаче този жанр на изкуството не е много популярен и сега се счита за остарял, а завръщането към него през последните години под формата на много игри от пара в стила на пикселното изкуство вече започва да дразни хората. Въпреки че лично аз мисля, че този ретро стил на графиката вече е класика и истинска класика никога няма да умре.

В днешно време такива програми като Photoshop, Illustrator, Korel улесняват работата на дизайнер и илюстратор. С тяхна помощ можете да работите напълно, без да се разсейвате от подреждането на пикселите, както беше в края на миналия век. Всички необходими изчисления се извършват от софтуер - графични редактори. Но има хора, работещи в различна посока, не просто друга, а дори напълно противоположна. А именно, те са ангажирани с олдскул подреждането на пиксели, за да получат уникален резултат и атмосфера в своите произведения.

Пример за пикселно изкуство. Фрагмент.

В тази статия бихме искали да поговорим за хората, които се занимават с пикселно изкуство. Погледнете отблизо най-добрите им творби, които поради сложността на изпълнението буквално могат да бъдат наречени произведения на съвременното изкуство. Работи, от които ще ви спре дъха.

Pixel Art. Най-добри творби и илюстратори


Град. Автор: Zoggles


Приказен замък. Автор: Tinuleaf


Средновековно село. Автор: Docdoom


Висящи градини на Вавилон. Автор: Лунно затъмнение


Жилищен район. Автор: