Библиотека на интернет индустрията I2R.ru

Нискобюджетни сайтове.

Промоция на уебсайт.

Уроци за пикселно изкуство

Използвам Ulead PhotoImpact 6.0, добра програма, много полезни функции
и в същото време няма нищо излишно (Външен вид на програмата). На първия етап ще изложа всичко възможно най-подробно и разбираемо, за да няма неразбрани моменти.
Основните инструменти, които ще трябва да използвате, са стандартният инструмент за избор (селекция), EyeDropper и градиент. .

Нека започнем да създаваме първото си пикселно изкуство - "куб". Параметри:

  • ширина = 10,
  • височина = 10,
  • 4px перспектива на 45 '.

Като цяло получаваме картина с размери 15x15px. Създайте нов документ 60px широк и 40px висок.

контура сянката

Размерът на документа трябва да бъде взет с марж, така че да не се налага да работите в ъгъла на документа - това е просто неприятно. Изберете инструмента за избор, задайте параметъра "Фиксиран размер, w = 1, h = 1" за него. Ако не използвате PhotoImpact, просто изберете поле, равно на един пиксел.


Увеличаваме (мащабираме) документа си с 600% или 6 пъти .

изкуство

По-добре е да започнете да рисувате от горния ляв ъгъл за десняк или от горния десен ъгъл за левичар.
Изберете началната точка на документа с инструмента за избор, така че кубът да бъде нарисуван приблизително в центъра. Оттук и началната точка: x = 22; y = 15.

Сега въведете черния цвят # 000000 в основната палитра.

В избраната точка от документа натиснете клавиша DEL. Точката стана черна.
Използвайте "стрелките" на клавиатурата, за да преместите един пиксел надолу, натиснете DEL.
По този начин правим квадрат 10х10px.

След като квадратът е готов, от всички видими върхове На фигурата вдясно те са маркирани в зелено, нарисувайте диагонални линии с дължина 4 пиксела.

Свързваме ги заедно.
Поздравления, първото ви пикселно изображение е готово.!

Запазете го под името "box1.bmp" (точно bmp).

Оцветяване на обекти

Помислете за въпроси, свързани с цвета на обекта.

Цветовата палитра на обект се състои главно от 3 цвята: първият цвят е
цвят на границата, втори е цветът на предната страна, третият е цветът на сенчестата страна.
Има и цветове на обекти, отдалечени в перспектива, цветове на изглаждащи граници
сенки, градиенти и много други.
Нека започнем да оцветяваме нашия куб.

Отворете нашия файл box1.bmp.

Изберете 2 цвята в палитрата, един по-светъл (поставете го в основната цветна кутия), другия с 20-30% по-тъмен (поставете го във втората цветна кутия). Избрах цветове # FFA900 и # DA8E00.

Изберете Инструмента за магическа пръчка, задайте параметрите "избрани от: линия, Similiar = 1, Търсене на свързани пиксели = да".

Щракваме с курсора в предната част на нашия куб. натиснете DEL.

Променете параметрите на Magic инструмент "Mode = +".

Кликваме с курсора първо върху горната, незапълнена с цвят част от куба, след това върху дясната му част.
Сменете местата на цветните клетки, така че основният цвят да е тъмен. Натиснете DEL.
Ако това ви се стори просто, тогава мога да ви посъветвам да придадете на равнините триизмерност.
Това също не е трудно. Изберете посоката на светлината върху обекта, тоест коя част от куба ще бъде по-светла и коя - по-тъмна.

След това изберете най-яркия цвят за определена равнина (това е около 40% по-ярко от самия цвят).
Нанесете го на най-осветеното място в самолета. Изберете цвят, който е с около 10% по-ярък от основния цвят на равнината и нарисувайте краищата, върху които пада светлината.
След това изберете цвят, който е с около 20% по-тъмен от основния цвят и нарисувайте краищата, върху които светлината вече не пада. Повторете операцията с всички равнини на нашия куб.
Сега можем да редактираме контура на нашия куб. Направете цвета на целия контур с около 80% по-тъмен от цвета на предната страна на куба.
Можете да изберете целия контур наведнъж с помощта на инструмента Magic, като преди това сте променили параметъра Search connected pixels на „no“ (т.е. без отметка). Сега кликнете върху контура
и всички черни елементи стават избрани наведнъж. натиснете DEL.

Това е всичко.

Начертайте близалка

В тази част няма да обяснявам всичко толкова подробно като
в предишните две части опитайте сами да нарисувате обекта.
Трябва да нарисувате бонбон "chupa-chups" с размер на топката 13x13 и дължина на пръчката 15px по диагонал 45 \ ' .

След боядисване и придаване на обем.

уроци

Стъпка 1. Начертайте контура на топката и залепете. Опитайте се да не правите грешки, по-добре е да правите бавно, отколкото постоянно да повтаряте.

Стъпка 2. Украсете бонбона, както желаете, като използвате не повече от 5 цвята, за да избегнете игра на думи .

Стъпка 3. Дайте обема на бонбоните, както е описано в предишния урок.

Запазете обекта като candy1.bmp.

Хвърляне на сянка

Нашата задача е да направим реалистична сянка, хвърлена от обекта от предишния урок - chupa chups. Първо заредете файла candy.bmp. Сега гледаме от коя и в коя посока е бил насочен източникът на светлина. Имам го отдясно наляво, тоест светлина отдясно, сянка отляво. За по-голяма яснота, нека нарисуваме определена равнина, както е показано на
фигура

контура сянката
Фиг. 1. След това ще вземем предвид ъгъла на падане в равнината на сянката от чупа-чупс и ще очертаем контура на сянката с цвят # DADADA и ще го запълним със същия цвят. Изберете цвета #EDEDED в средата между цветовете на фона и цвета на сенките и очертайте контура на сянката, без да го рисувате с този цвят на фигура 2. Сега изберете цвета #DFDFDF - светъл нюанс от цвета на сенките. Начертайте контура на сянката с този цвят, както е показано на фигура 3. Запазете изображението като candy2.bmp.

Изглаждане на обекта

уроци
Урокът е много прост, ако сте се справили безпроблемно със създаването на сянката на обекта. Изглаждането се извършва от „Илюзията за опростяване на формите“, с други думи, ако има диагонална линия, нашата задача е да я направим така, че между 2 диагонално разположени пиксела да има 3-ия изглаждащ пиксел. Има няколко основни параметъра, по които цветовете се съчетават за сгладени пиксели. Първо, цветът трябва да има оттенък на съседния пиксел на обекта. На второ място, тази сянка не трябва да е прекалено изразена - не е красива. Идеален вариант, когато пикселът е възможно най-близък по цвят до фона, но в никакъв случай не се слива с него. Това обикновено е около 95% прозрачност на цвета на пикселите на обекта. Трето, ако диагоналът на обекта не е 45 \ 'Фиг. 2, градацията на пикселните нюанси ще бъде различна. Ъгловият пиксел ще бъде по-тъмен от екстремния. При условие, че крайността ще бъде 95% прозрачност от самия цвят на пиксела на обекта, ъгълът трябва да бъде 90% от прозрачността.